Subject: Kooskõlastus: 69. kaheksapaatide sügisregatt
From: [email-masked]
To: [email-masked]
Date: Thu, 18 Sep 2025 13:32:54 +0300

Tere

Palun kooskõlastust korraldatavale üritusele. See peaks olema nüüd viimane 
üritus, mis Sõudmise ja Aerutamise klubi sel sügisel teeb.

tervitades

Lennart Puksa 
Tartu linnavalitsus | kultuuriosakond | peaspetsialist | 736 1355 | 
tartu.ee

Avaliku ürituse registreerimise teade 
Taotlus: 05.09.2025 

Taotleja info
KORRALDAJA
Ürituse korraldaja on: 
Juriidiline isik 
Korraldaja registrikood: 
80006152 (Sõudmise ja Aerutamise klubi "Tartu", Tartu linn, Tartu linn, 
Tartu maakond, 51008, Ranna tee 3)
Korraldaja kontakttelefon: 
372 53422360 
Korraldaja kontakt e-post: 
[email-masked] 
AVALIK ÜRITUS
Ürituse nimi: 
69. kaheksapaatide sügisregatt 
Ürituse vorm (spordivõistlus, kontsert, etendus, laat, vm): 
Spordivõistlus 
Ürituse sisu: 
Kaheksapaatide sügisregatt on hooaja viimane võistlus, mõõtu võetakse 
kaheksapaatidel neljas paadklassis ja kahel distantsil.
MW8+ / Naisveteranid    3000 m 12:00
MM8+ / Meesveteranid  3000 m  13:00
W8+    /  Naised               5600 m  14:30
M8+    /  Mehed                5600 m 16:00 
Ürituse veebileht (https://www...): 
https://www.soudeliit.ee 
Eeldatav osavõtjate koguarv (osalejate ja publiku koguarv): 
200 

Ürituse etappide aeg: 

Tegevus
Aeg
Ürituse toimumise aeg 
18.10.2025 kell 11:00 kuni 18.10.2025 kell 17:00 (6 tundi 0 minutit) 

Ürituse toimumise koht: 
Emajõgi 
Liikluse / parkimise ümberkorraldamise või tänavate sulgemise vajadus: 
Jah 

Ürituse toimumise ala: 
Vaata objekte kaardil 

Liikluse ümberkorraldamise sisu, teavitusplaan: 
Kaheksapaatide sügisregati üritusega seoses tuleb jõgi sulgeda 
Raudteesillast kuni Kroonuaia sillani 18.10.2025 kell 12-17 vahemikus. 
Suure vajaduse korral võime lasta sõitude vahel ka laevadel liigelda, kuid 
iga mootoriga paadi lisandumine kujutab endas ohtu võistlejatele. 
Liikluse ümberkorralduse aeg: 
18.10.2025 kell 12:00 kuni 18.10.2025 kell 17:00
Liikluse eest vastutaja: 
Argo Normak 
Liikluse eest vastutaja telefon: 
53422360 
Liikluse eest vastutaja e-post: 
[email-masked] 
Inventari (lava, tribüün, telk vms) paigaldamine: 
Jah 
Inventari kirjeldus ja mõõdud: 
Lodjakoja kõrvale toome kohale haagissoojaku mõõtudega: pikkus 5m, laius 
2,5 kõrgus 2,5m 
Inventari asendiplaan: 

Haagissoojaku asendiplaan.png

Välitualettide paigaldamine: 
Ei 
Jäätmekonteinerite paigaldamine: 
Ei 
Reklaami või muu teabekandja eksponeerimine: 
Ei 
Turvateenuse osutamine: 
Ei 
Pürotehnika või lahtise tule kasutamine: 
Ei 
Kaubandustegevuse korraldamine: 
Ei 
Tasuta toitlustamine või tasuta joogi pakkumine: 
Ei 
Helitehnika kasutamine: 
Jah 
Helitehnika kirjeldus (märkida võimsus): 
220W 
Elektri kasutamine linna võrgust: 
Ei 
Muud olulised andmed (koristusteenuse pakkuja, üritust teenindava 
transpordi peatumine Raekoja platsil jms): 

KESKKONNAHOIDLIKE NÕUETE TÄITMINE
Keskkonnahoidlike sündmuste korraldamise juhendi minimaalseid nõudeid on 
korraldajatel täita kohustuslik. Palun kirjutage, kuidas plaanite enda 
ürituse raames keskkonnahoidlikust igas alljärgnevas kategoorias tagada 
(lähtudes vähemalt iga teema miinimum nõuetest). Lisainfo ja abimaterjalid 
on leitavad siit 
Kategooria: Materjalid ja ostud
Miinumunõuded:
1) Külastajate nimekaardihoidjad või kaelapaelad peavad olema korduvalt 
kasutatavad. 
2) Meenete, kingitustena ei jagata ühekordse kasutusega asju, v.a toit. 
3) Sündmuse läbiviimiseks vajaminevad esemed peavad olema 
korduskasutatavad..
Kuidas plaanite selles kategoorias keskkonnahoidlikkust tagada?: 
Üritusel kasutatakse korduvkasutatavaid distantsitähiseid, millised 
paigaldame jõele ning peale võistluse toimumist eemaldame. Võistlejad 
saavad võistluse ajaks paadile kinnitatava  korduvkasutatava 
võistlusnumbri.
Osalejatele asju ei jaotata, auhinnad saavad vaid parimad sportlased.
Võistlustega seotud protokollid ja muu info avaldatakse elektrooniliselt 
internetis. 
Kategooria: Toitlustus, veekasutus
Miinumunõuded:
1) Kasutage alati korduskasutatavaid nõusid, söögiriistu ja 
serveerimislahendusi. Söödavad nõud ja anumad (taldrikud, kausid, 
kohvitopsid jmt) ei ole lubatud. 
2) Ühekordsete joogikõrte, segamispulkade(sh ka puidust) ja 
kokteilikaunistuste kasutamine ei ole lubatud. 
3) Toitude ja toitlustajate valikul veenduge, et vähemalt üks pakutav roog 
on 100% taimne (vegan). Toidule keskendunud sündmustel kaasake vähemalt 
paar täistaimseid roogi pakkuvat toitlustajat. 
4)Järelejäänud toidule tuleb leida kasutus. Söödavat toitu ei tohi ära 
visata.
Kuidas plaanite selles kategoorias keskkonnahoidlikkust tagada?: 
Üritusel toitlustamist ei toimu. 
Kategooria: Jäätmekäitlus
Miinumunõuded:
1) Jäätmete liigiti kogumine peab olema korraldatud nii sündmuse 
osalejatele, korraldajatele kui ka kauplejatele. 
2) Külastajatelt jäätmete kogumise liigid sõltuvad sündmuse iseloomust. 
Kindlasti tuleb koguda eraldi pakend, biojäätmed, panditaara ja 
segaolmejäätmed. Sündmusel kasutatakse jäätmekonteinerite tähistamiseks 
kindlaid tähistusvärve. 
3) Liigiti kogutud jäätmed tuleb üle anda jäätmekäitlejale liikide kaupa, 
paludes käitlejalt raportit kogutud kaalu ja ringlussevõtu osakaalu kohta. 
Segaolmejäätmete osas küsige kogutud jäätmete kaalu ja käitlusviisi.
Kuidas plaanite selles kategoorias keskkonnahoidlikkust tagada?: 
Ürituse keskus on Tartu aerutamis- ja sõudekeskuses, kus on haldaja poolt 
korraldatud  jäätmete kogumine ning jäätmete üleandmine jäätmekäitlejale. 
Kategooria: Transport
Miinumunõuded:
1) Külastajatele tuleb jagada infot erinevate transpordivõimaluste kohta, 
mis on alternatiiviks üksi autoga tulemisele. Igale infokandjale, 
promomaterjalile ja sündmuse kirjeldusele lisada soovitus tulla sündmusele 
ühistranspordiga, rattaga või jalgsi. 
2) Sündmuse toimumiskohas peab olema rataste lukustamise võimalus. Kui 
seda sündmuse alal ei ole, tuleb luua ajutine rattaparkla.
Kuidas plaanite selles kategoorias keskkonnahoidlikkust tagada?: 
Üritusel osalevad sõudeklubid Tartut transpordivad võistlejad 
võistluspaika (keskusesse) bussidega. Võistlusalal liigeldakse jalgsi.
Võistluskeskuses on olemas lukustamise võimalusega rattaparkla. 
Kategooria: Energia, ressursitõhusus
Miinumunõuded:
1) Reguleerige energia kasutamist. Mitmepäevase sündmuse külastajate 
välisel ajal viige elektrikasutus toimumispaigas minimaalseks viisil, mis 
ei takista sündmuse toimumist.
2) Eelistage püsiva elektriühenduse lahendusi, kui sündmuse toimumispaik 
seda võimaldab. 
3) Vältige ressursside raiskamist. Korraldaja peab sündmuse ajal ja järel 
jälgima, et ei tekiks ressursi kadu.
Kuidas plaanite selles kategoorias keskkonnahoidlikkust tagada?: 
Ürituse keskuses Tartu aerutamis- ja sõudekeskuses on elektrivarustus 
tagatud püsiva elektriühendusega.
Finišiseadmestiku elektrivarusus tagatakse Lodjakojast püsiva 
elektriühendusega. Stardis kasutatakse elektroonilisi akutoitel töötavaid 
sidevahendeid. 
Kategooria: Arvestamine ümbruskonna ja kogukonnaga
Miinumunõuded:
1) Sündmuse territoorium peab pärast sündmust jääma sama heasse seisukorda 
kui enne seda. 
2) Maastikule tekitatud kahju tuleb heastada. 
3) Ümberkaudsete kinnistute omanikke teavitatakse toimuvast üritusest 
vähemalt üks nädal varem. 
4) Kõrgema kategooria (F2, F3 ja F4) ilutulestikku ei ole lubatud 
kasutada. 
Kuidas plaanite selles kategoorias keskkonnahoidlikkust tagada?: 
Ürituse keskus on Tartu aerutamis- ja sõudekeskuses, mis koristatakse 
peale üritust. Võistlus toimub Emajõel, maastikule kahju ei tekitata. 
Kategooria: Kommunikatsioon
Miinumunõuded:
1) Keskkonnahoiuga seotud reeglid peavad külastajatele olema edastatud ja 
avalikult kättesaadavad vähemalt nädal enne sündmust.
2) Partneritele peavad keskkonnahoiuga seotud reeglid olema edastatud 
kirjalikult koostöökokkulepete sõlmimisel või piisavalt varakult enne 
sündmuse toimumist, et neil oleks võimalik keskkonnahoiu reegleid 
täielikult täitma.
3) Selgitage külastajatele ja partneritele keskkonnareegleid ning 
-juhiseid ka kohapeal sündmuse ajal.
Kuidas plaanite selles kategoorias keskkonnahoidlikkust tagada?: 
Kõik üritusega seonduv info avaldatakse Eesti Sõudeliidu koduleheküljel. 
Info jagamine üritusel osalejatele enne võistlust ja võistluste ajal 
toimub elektroonilisi sidevahendeid kasutades. 
Kinnitan esitatud andmete õigsust!: 
jah 
Täitja kontaktinfo
Nimi: Argo Normak
E-post: [email-masked]
Telefon: 53422360

Kinnitan esitatud andmete õigsust.
Käosolevas teates märgitud avaliku ürituse korraldajana olen teadlik Tartu 
Linnavolikogu määrusest nr 60 "Avalike ürituste korraldamise ja pidamise 
nõuded" tulenevatest nõuetest.